Taki jest właśnie jeden z najnowszych produktów firmy AC S.A. – STAG 200 GoFast. Sterownik jest maksymalnie uproszczony, nie korzysta z sygnałów OBD sterownika benzynowego i umożliwia adaptację do zasilania gazowego praktycznie wszystkich 4-cylindrowych silników z pośrednim wtryskiem benzyny.
STAG 200 GoFast jest zbudowany na nowej platformie sprzętowej opartej na 32-bitowym procesorze i zamknięty w obudowie z tworzywa sztucznego o niewielkich wymiarach, zdolnej do pracy w temperaturach od -40 do +140ºC i odpornej na działanie wilgoci. Oprócz nowoczesnych rozwiązań sprzętowych, które zapewniają możliwość zasilania paliwami gazowymi praktycznie wszystkich obecnych na rynku silników 4-cylindrowych, konstruktorzy pomyśleli także o czynnościach związanych z podłączaniem sterownika do instalacji elektrycznej samochodu. Są one ograniczone do minimum, dzięki czemu znacząco skrócono czas montażu całej instalacji gazowej, którą zarządza sterownik STAG 200 GoFast.
Liczba koniecznych do wykonania połączeń w komorze silnikowej jest minimalna. Podłącza się tylko:
Należy jeszcze wykonać emulację wtryskiwaczy benyznowych.
Nie jest konieczne podłączenie sygnału prędkości obrotowej, co skraca czas montażu. Prędkość obrotowa silnika jest wyliczana z sygnału wtryskiwaczy benzynowych.
Nie ma także konieczności podłączania plusa po stacyjce. Nie trzeba demontować osłony kolumny kierownicy, co stanowi kolejną oszczędność w czasie montażu instalacji. Wiązka sterownika STAG 200 GoFast jest co prawda wyposażona w kabel do podłączenia plusa po stacyjce, lecz w zdecydowanej większości przypadków nie jest wymagane jego używanie.
Do wnętrza samochodu przeciąga się zatem tylko trzy kable podłączane do przełącznika rodzaju zasilania. Podłączenie polega na połączeniu ich z przewodami przełącznika rodzaju zasilania.
Kalibracja
Po uproszczonym do absolutnego minimum procesie podłączania sterownika przychodzi czas na jego kalibrację. Ten bardzo ważny etap w procesie adaptacji pojazdu do zasilania gazowego także został maksymalnie uproszczony. Stało się to możliwe dzięki wyposażeniu oprogramowania w specjalistyczne narzędzia korzystające z opracowanych przez inżynierów AC S.A. zaawansowanych algorytmów obliczeniowych.
Wszystkie opcje znajdują się w jednym oknie. Nie ma w związku z tym konieczności poruszania się pomiędzy kilkoma zakładkami w celu zmiany poszczególnych parametrów. Wybór jest ograniczony tylko do podstawowych parametrów, niezbędnych do prawidłowego wyregulowania instalacji.
Zastosowane w programie konfiguracyjno-diagnostycznym sterownika STAG 200 GoFast uproszczenia podnoszące ergonomię obsługi nie wpływają na jego funkcjonalność i możliwość współpracy z silnikami zarówno starszej jak i nowszej generacji.
Program zawiera także mapę czasów wtrysku oraz okno oscyloskopu, w którym na bieżąco można śledzić przebiegi wykorzystywanych sygnałów.
Sprawdzenie podłączenia sterownika
Po połączeniu ze złączem diagnostycznym (interfejsem przewodowym) w oknie programu należy sprawdzić poprawność odczytywanych sygnałów (sygnały wtryskiwaczy benzynowych, sygnał prędkości obrotowej, wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym, wartość ciśnienia i temperatury gazu, wartość temperatury reduktora, poziom gazu oraz wartość napięcia sondy lambda). Prawidłowe odczyty świadczą o właściwym połączeniu sterownika z instalacją samochodu.
Ustawienia
Jeśli połączenia zostały wykonane poprawnie można przystąpić do ustawienia podstawowych parametrów. Wyborze podlegają podstawowe czujniki i typ wtryskiwaczy gazowych:
STAG 200 GoFast dysponuje także opcją podgrzewania wtryskiwaczy LPG, co polega na ich wstępnym uruchamianiu, jeszcze przez przełączeniem silnika na gaz.
W ustawieniach zaawansowanych można uzyskać dostęp do parametrów przełączania silnika na zasilanie LPG i na benzynę po wyczerpaniu gazu (temperatura gazu, minimalna i maksymalna prędkość obrotowa oraz minimalne ciśnienie gazu).
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl