Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki wszystkich wymienionych w pytaniu samochodów:
mogą być dostosowane do zasilania LPG. W przypadku Hondy i Subaru można to zrobić z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Trzeba jednak pamiętać, że jednostki napędowe obu tych samochodów mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo kontrolować i ewentualnie korygować. W Hondzie co około 15-20 tys. km a w Subaru co około 30 tys. km. W przypadku zastosowania do ich zasilania LPG instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji lub zastosować inną metodę dodatkowej ochrony zaworów (dotrysk benzyny lub specjalne dodatki do paliwa - benzyny i LPG).
Natomiast jednostka napędowa 1.9 JTS 16V 160 KM (118 kW) samochodu Alfa Romeo 159 2008 r. jest wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny i w związku z tym do jej adaptacji na zasilanie LPG musi być użyta instalacja dedykowana (nie uniwersalna). Z informacji do jakich mam dostęp wynika, że silnik ten został dotychczas opracowany pod kątem zasilania LPG jedynie przez firmę AC S.A. (instalacja STAG 400 DPI).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl