Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie proponuję następującą kolejność:
Silniki tych samochodów mają hydraulicznie regulowane luzy w układzie rozrządu i w z związku z tym nie wymagają stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silniki samochodów:
także mogą być zasilane za pomocą systemów IV lub V generacji. Jednak z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe należy w nich zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacjach IV generacji). W przypadku zastosowania systemu V generacji nie jest wymagana dodatkowa lubryfikacja.
Natomiast silnik 1.8 TBI 16V 1.7 (200 KM) Alfy Romeo 159 to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wymaga instalacji dedykowanej. Według informacji, które mam system IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w stanie gazowym z dotryskiem benzyny) do tego silnika oferuje firma Zavoli, jednak do egzemplarzy wyprodukowanych po 2010 r.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl