Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody można dostosować do zasilania LPG.
Najprościej będzie w przypadku Citroëna C5 2009 r. z silnikiem 3.0 V6 2.9 211 KM (155 kW) ponieważ można go dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku Alfy Romeo 159 2009 r. z silnikiem 1.8 MPI 16V 140 KM (103 kW) jeśli do jej zasilania zostanie zastosowana instalacja IV generacji należy dodatkowo zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W silniku tym należy także okresowo sprawdzać i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
Natomiast silnik 1.8 TBI 16V 1.7 200 KM (147 kW) samochodu Alfa Romeo 159 (2009) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymaga ona zastosowania instalacji dedykowanej.Pod kątem zasilania LPG silnik ten został opracowany przez: Elpigaz, Prinsa i Zavoli.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl