Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody można dostosować do zasilania LPG.
Silnik 1.8 TBI 16V 1.7 200 KM (147 kW) samochodu Alfa Romeo 159 (2012) jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W związku z tym wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z tego co wiem silnik ten został opracowany pod kątem zasilania gazowego przez trzech producentów instalacji LPG. Są to Elpigaz, Prins, Tartarini, i Zavoli.
Stosowany w samochodzie Dacia Duster silnik 1.2 TCe 125 KM jest także zasilany przez bezpośredni wtrysk benzyny i wymaga instalacji dedykowanej. Wedle mojej wiedzy instalacje do tego silnika oferują: Elpigaz, Prins i AG Centrum (Zenit Pro Direct).
Silnik 2.0 i-VTEC 150 KM (110 kW) stosowany w samochodzie Honda CR-V 2010 r. można poddać konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zamontowania instalacji IV generacji należy zastosować dodatkową ochronę zaworów np. w postaci lubryfikacji.
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, które należy kontrolować co około 15-20 tys. km.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl