Pytanie
Witam, Na wstępie chcę napisać, że jestem nowym użytkownikiem forum. Nie ukrywam, że bardzo liczę na Waszą pomoc. Mam bardzo nietypowy problem, a zarazem ciekawy. Jak z tematu wynika dotyczy komunikatu "antipollution fault" wyświetlającego się na "komputerze pokładowym" w Citroenie C3. Rozpoczynam jednak wątek ponieważ pod kątem niżej opisanym jeszcze nie został poruszony. Opis problemu. Poruszam się Citroenem C3 GNV. Jak z nazwy wynika jest zasilany oprócz Pb95 -gazem ziemnym CNG. Instalacja fabryczna na podzespołach firmy Landi Renzo. Samochód sprowadzony z Francji. W Polskich salonach niedostępny. Pojazd uruchamia się na benzynie po chwili przełącza sie na gaz ziemny. Po przejechaniu ok 8 tys. km pojawił sie problem. Najpierw przy jeszcze zimnym silniku, po przełączeniu się na gaz ziemny silnik się jakby ksztusił. Wrażenie jakby nie miał wyregulowanych obrotów. Zignorowałem te objawy uznając, że to wina niskich temperatur (-15C), ponieważ gdy się silnik już rozgrzał wszystko chodziło ok. Nastepnie po kilkuset kilometrach nawet rozgrzany silnik przy nawet wyższych obrotach sprawiał wrażenie jakby gaz ułamkami sekund nie dochodził. Czyli jednym słowem nie posiadał jednakowej mocy przy takich samych obrotach, co było odczuwalne charakterystycznym poszarpywaniem. Po kolejnych paredziesięciu km przy wysokich obrotach przełączał się już na paliwo i zapalała się żółta kontrolka wskazująca, że pojazd jest zasilany benzyną. Po zgaszeniu samochodu i ponownym uruchomieniu problem nadal trwał ponieważ nie przełączał się na gaz ziemny. Natomiast po zgaszeniu go powyżej 10 min i ponownym uruchomieniu problem znikał. Natomiast moc silnika odczuwalnie zmalała. Na benzynie natomiast Cytrynka śmiga bez najmniejszych zarzutów. Obecnie dzisiejszego popołudnia ponownie zapaliła się zółta lampka i samochod przełączył się na benzynę, natomiast zapaliła się kontrolka na desce sygnalizująca silnik oraz komunikat "antipollution fault". Wyłączając gaz przyciskiem, który znajduje się nad regulatorami dmuchaw komunikat znika i kontrolka przestaje sygnalizować problem. Inaczej jeżdząc na benzynie wszystko ok, natomiast przełączając na gaz ziemny pojawia się ten problem. Silnik na gazie był coraz slabszy, obecnie już na gaz się nie przełącza. Osoby, które jak widze odwiedzają to forum, które mają, mieli doczynienia z podobnym lub identycznym problemem zwracam się z prośba o pomoc. Zaczynam od tego forum, ponieważ przypuszczam (nie chce tutaj nikogo bezpośrednio urazić), że udając się na serwis nie za bardzo będzie się umiał ktoś do tego dobrać. Nie jest to tania instalacja i nie chce, aby urządzono sobie z niej szczura doświadczalnego, a mnie naciągnięto na wysokie koszty. Kończąc chyba najpopularniejszym sformułowaniem serdecznie pozdrawiam i ..."proszę o pomoc"
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plNiestety komunikat "antipollution fault" sygnalizuje nam zagrożenie związane z niewłaściwym spalaniem lub niewłaściwą dawką paliwa, by jednak wytypować usterkę instalacji gazowej konieczne jest podłączenie przyrządu diagnostycznego do sterownika benzynowego i obserwowanie korekt paliwowych podczas jazdy na gazie. Problem, który Pan opisuje może być związany z usterką jednego z wtryskiwaczy gazowych, dlatego występował najpierw na zimnym silniku, a później objawy nasiliły się nawet na ciepłym silniku.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl