Uwagi pytającego:
Witam. Wiem, że 1.6 MPI w Golfie są stworzone do LPG. Moje pytanie dotyczy bardziej o Audi 100 2.0 e czy warto LPG? Jaki koszt instalacji dla tych dwóch modeli? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plTak jak Pan słusznie zauważył, silnik 1.6 MPI w samochodzie Volkswagen Golf 2002 r. może być bez przeszkód dostosowany do zasilania LPG. Takiej adaptacji można dokonać z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Jeśli chodzi o Audi 100 1992 r. z silnikiem 2.0 E 115 KM (85 kW) to może być tam wtrysk mechaniczny (KE-Jetronic), który niestety nie pozwala na bezpieczny montaż instalacji LPG. Sekwencja nie wchodzi w grę ponieważ nie ma wtryskiwaczy sterowanych elektromagnetycznie, II generacja instalacji LPG jest możliwa do zastosowania ale w przypadku strzału w układ dolotowy zniszczeniu ulega skomplikowany układ pomiaru ilości powietrza dostarczanego do silnika. Do tej jednostki napędowej idealne były instalacje III generacji ale to już niestety rozwiązanie historyczne.
Jeśli chodzi o cenę instalacji to proponuję zapytać konkretny warsztat w Pańskiej okolicy. Można to wygodnie zrobić w wykorzystaniem naszej aplikacji Wycena instalacji LPG gazeo.pl.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl