Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody wymienione w pytaniu:
można poddać konwersji na zasilanie LPG.
Silnik 1.8 MIVEC 144 KM (106 kW) w Mitsubishi może być dostosowany do zasilania gazowego z wykorzystaniem jednego z wielu powszechnie dostępnych uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
Należy jednak pamiętać o konieczności zastosowania dodatkowej ochrony zaworów oraz o okresowym sprawdzaniu i ewentualnie korygowaniu luzu zaworowego w tym silniku (na gazie co około 30 tys. km).
Natomiast silnik 2.0 TFSI 200 KM (147 kW) samochodu Audi A4 2005 r. jest wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny, co oznacza, że do jego adaptacji na zasilanie LPG konieczne jest zastosowanie dedykowanej instalacji gazowej. Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez następujące firmy/marki: BRC, Elpigaz, KING, LANDI RENZO, Lovato, STAG, Tartarini i Zenit.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl