Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 3.0 TFSI V6 333 KM (245 kW) samochodu Audi Q7 2015 r. jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, co oznacza, że jej adaptacja na zasilanie LPG nie jest możliwa przy wykorzystaniu powszechnie dostępnych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji. Konieczne jest zastosowanie systemu dedykowanego, specjalnie opracowanego pod kątem zasilania konkretnej jednostki napędowej o danym kodzie silnika.
Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji LPG wynika, że do jednostki 3.0 TFSI 6 333 KM (245 kW) (kod silnika CTWA) samochodu Audi Q7 2015 r. można zastosować dedykowaną instalację gazową IDEA firmy Alex.
Samochód Lexus RX 2012 r., 450h z zastosowanym w hybrydowym układzie napędowym silnikiem 3.5 V6+E 249 KM (183 kW) można z powodzeniem poddać konwersji na zasilanie LPG. Można jej dokonać z zastosowaniem uniwersalnego zestawu montażowego instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) dostosowanego do układu konstrukcyjnego silnika (V6) i jego parametrów (wydajność reduktora i wtryskiwaczy LPG).
Natomiast silnik 4.4 V8 450 KM (331 kW) (kod silnika N63B44) samochodu BMW Seria 7 2012 r. jest także jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Z informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych wynika, że silnik ten nie został dotychczas opracowany pod kątem zasilania LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl