Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Audi Toyota Camry (2006), 2.4 (2AZ-FE) automat

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
piątek 2020-05-15

Jaką instalację LPG wybrać?

Audi Toyota Camry (2006), 2.4 (2AZ-FE) automat

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
W tamtych latach te dwa koncerny z tego co pamiętam nie za bardzo miały co kol-wiek wspólnego ze sobą, a i w obecnych czasach ich drogi są dalekie od siebie jeśli chodzi o technologie użytą w tych obydwu samochodach.
Ale do rzeczy myślę że w zapytaniu chodzi o dwa samochody wybór zostawię osobie zadającej pytanie.
Audi zakładam że chodzi o A6 proponuje Landirenzo Omegas EVO OBD 6cyl w skład której wchodzą:
- Sterownik Omegas EVO OBD 6cyl
- Wtryskiwacze AEB (i-plusy)
- Reduktor Li 10 turbo
Do Toyoty Camry 2,4 również zaproponuję Landirenzo Omegas EVO OBD 4cyl
w skład której wchodzą:
- Sterownik Omegas EVO OBD 4 cyl.
- Wtryskiwacze AEB (i-plusy)
- Reduktor Li 10 Turbo
Jeśli chodzi o skrzynię automatyczną to nie stanowi żadnego kłopotu jeśli chodzi o konwersję tych obydwu samochodów na paliwo LPG.
Proszę tylko zwrócić uwagę że te dwa samochody tak naprawdę łączy tylko pojemność silnika 2,4 ( DWA CZTERYSTA jak w słynnej piosence) a silniki są z goła różne od siebie:
Audi ma silnik V6 więc będzie droższa instalacja LPG a w serwisowaniu tego silnika dwie świece zapłonowe więcej, dwie cewki zapłonowe więcej, ale plus tego silnika jest taki że ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego.
Toyota to rzędowy, czterocylindrowy silnik więc tańsza w montażu instalacja LPG, ale regularnie trzeba sprawdzać luz zaworowy z uwagi na jego mechaniczną regulację.
piątek 2020-05-15

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Zastosowany w samochodzie Toyota Camry (2006) silnik 2.4 (2AZ-FE) może być poddany konwersji na zasilanie LPG.

Można jej dokonać z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Trzeba jednak pamiętać, że w silniku tym zastosowano ręczną regulację luzu zaworowego. Kontrolę i ewentualną regulację jego wartości należy przeprowadzać co około 30 tys. km.

Silnik ten wymaga także zastosowania dodatkowej ochrony zaworów. Może to być lubryfikacja, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw (benzyny i LPG).

 

poniedziałek 2020-05-18

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      DRETAN Maciej Pająk
    Pocztowa 87
    72-004, Tanowo
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie