Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWedług informacji, do których mam dostęp silnik 2.0 129 KM samochodu BMW Seria 1 2007 r., 118i ma pośredni wtrysk benzyny i w związku z tym może być bez problemu poddany adaptacji na zasilanie LPG. Można jej dokonać wykorzystując jeden z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
Silnik 1.6 122 KM (90 kW) samochodu BMW Seria 1 2007 r., 116i ma bezpośredni wtrysk benzyny i do jego zasilania LPG konieczne jest zastosowanie dedykowanej instalacji LPG. Według informacji publikowanych przez producentów i importerów samochodowych instalacji gazowych silnik ten nie został dotychczas opracowany pod kątem zasilania LPG.
Natomiast zastosowany w samochodzie Kia Cee`d (2008) silnik 2.0 CVVT 143 KM (105 kW) może być poddany konwersji na zasilanie LPG przy zastosowaniu jednego z powszechnie dostępnych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
Silnik ten wymaga zastosowania dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG) oraz okresowego kontrolowania i w razie potrzeby korygowania wartości luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl