Pytanie
Witam,Mam pare pytań dotyczących instalacji.Zamierzam zainstalować gaz do mojego auta i mam problem bo każdy "instalator" ma inną odpowiedź.Słyszałem opinie ze Citroen C5 najmniej "problemów" sprawia na instalacji PRINS VIS i BRC. Jeden z instalatorow poinformował mnie, że PRINS jest dość czuły na jakość gazu, natomiast BRC (BRC seq24 P&D ) - nie. Dodatkowo chce zainstalować tzw. EMULATOR - "restartujacy" wskazania paliwa w baku (benzyny) - podobno też jest z tym problem, że wskaźnik opada. Czy oprócz "znikajacej" benzyny wg wskaznika z baku są jakieś inne przesłanki do instalacji emulatora, czy to jest jedyna. Czy tzw emulator restartuje wskaźnik za każdym odpaleniem samochodu i czy prawdą jest, że ten problem nie występuje gdy jest powyzej 3/4 paliwa w baku?Kolejne pytanie:Co daje "zalecany" przez wielu - oraz rownież przez wielu opiniowany jako -ZBĘDNY GADŻET- tzw LUBIFIKATOR. Czy jest to naprawdę wskazane czy rzeczywiście można się "obejść" bez tego. Wiem, że pokazały się już w pełni zautomatyzowane.Chce tylko wskazać, że nie zależy mi na instalacji na "chwile" - czy do sprzedaży samochodu- tylko na okres około min. 5 lat. Zależy mi na instalacji bezawaryjnej. Wiem, że większość zależy od "montażu"-a tutaj tez kolejny problem KTO. Bo oczywiście "wszyscy" mają doświadczenie i grono zadowolonych klientów.Jak znaleźć naprawdę dobrego fachowca-macie Panstwo jakąś bazę "zaufanych" stacji montażu? Czym się kierować. Jakoś nie przekonują mnie opnie, że np. Lubifikator nie jest potrzebny -BO NIE, oraz ze Emlulator jest dla "gadżetarzy" i "krawaciarzy"- a co z osobami, które naprawdę dbaja o swój samochod?Na wszelkiego typu forach cieżko jest znależć "zadowolonych" klientów - w większości opisują ludzie sytuacje nieprzyjemne - a to zniecheca do danej firmy. Z góry bardzo dziekuję za odpowiedzi.PozdrawiamTWEECIAK
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZ wymienionych przez Pana instalacji rzeczywiście PRINS jest instalacją bardziej wymagającą jeżeli chodzi o jakość (czystość) gazu, dotyczy to głównie reduktora.
Dodatkowy emulator wskazania paliwa (benzyny) faktycznie stosuje się wyłącznie w samochodach, w których podczas pracy na gazie można zaobserwować opadanie wskaźnika benzyny. Jego jedynym zadaniem jest resetowanie wskazania benzyny. Rzeczywiście mając powyżej 3/4 baku paliwa problem może być niezauważalny.
Zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych według mnie nie jest jedynie "gadżetem", natomiast jego stosowanie nie jest wymagane w każdym aucie. Silniki Citroena C5 1.8 nie stawiają takiego wymogu.
Posiadamy bazę praktycznie wszystkich firm montujących instalację, ale nie posiadamy ich rankingu. Słusznie Pan zauważył, że bardzo ważna jest jakość montażu. Szukając warsztatu z pewnością nie można kierować się wyłącznie ceną - dobre instalacje i profesjonalny montaż po prostu kosztują. Warto korzystać z opinii innych kierowców oraz wybrać warsztat, który ma duże doświadczenie. Warto także zwócić uwagę, czy warsztat zajmuje się także diagnostyką i serwisem układów benzynowych, zapłonowych - jeśli tak to najprawdopodobniej posiada odpowiednią wiedzę i wyposażenie. Dzisiejsze systemy wtrysku gazu bardzo ściśle współpracują z układem benzynowym samochodu. Odpowiednia wiedza warsztatu i jego możliwości techniczne w rozwiązywaniu ewentualnych problemów (popsuć może się przecież wszystko) jest gwarancją sprawnej eksploatacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl