Pytanie
Jak już pisałem problem ze spalaniem zaistniał po wymianie parownika. Stary parownik przeciekał tj. ciekł z niego płyn chłodzący. Wszystkie parametry pracy silnika na benzynie i na gazie są prawidłowe. Usłyszałem ostatnio opinie że do silnika z taką mocą (136 KM) powinien być większy parownik. Obecnie jest zainstalowany 100 HP.
Dla przypomnienia spalanie na benzynie po mieście 9l/100km, a na gazie 17l/100km. Na starym parowniku spalanie mieściło się w granicach 12,5l/100km. Zdaje mi się, że gdyby gaz przelewał się przez reduktor to zdarzały by się tzw. strzały. Nic się niepokojącego nie dzieje. Czy dobrym rozwiązaniem byłoby wymienienie całej instalacji gazu na taką z wtryskiem np. STAG 300?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.pl"Strzały" przy instalacjach II generacji występują najczęściej przy zbyt ubogiej mieszance, a nie zbyt bogatej. Deklarowany przez producenta mniejsza wydajność reduktora nie musi stanowić problemu. Objawem niewydolności reduktora byłaby zbyt uboga mieszanka przy pełnym obciążeniu silnika. Jest to do zweryfikowania podczas próby drogowej. Podczas tej próby również można sprawdzić poprawność dawki gazu przy różnych obciążeniach silnika.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl