Pytanie
Witam. Półtora roku temu regenerowałem parownik, instalacja była wyregulowana, silnik pracował bez zarzutu. Kilka dni temu nagle przestał pracować na gazie gdy silnik jest zimny, po przełączeniu na gaz nie ma wolnych obrotów. Po osiągnięciu jakiejś tam temp. wszystko wraca do normy - pracuje "normalnie" (parownik Landi Rezno SE 81, bez czujnika temperatury) Cóż - rozbieram parownik, było trochę kleistej mazi na pierwszym stopniu, ale zapobiegawczo całego wyczyściłem. Membrany wprawdzie zostawiłem ale wyglądają na niezużyte, nie są nazbyt "twarde", zresztą mają jakieś 20 tys przebiegu. Złożyłem wszystko - usterka nie ustąpiła. Jeszcze raz rozebrałem (sądziłem, że może coś źle złożyłem, choć trudno pomylić tam cokolwiek), po złożeniu - nadal to samo. Pojechałem do zaprzyjaźnionego gazownika, podłączył komputer, wyregulował isntalację. Niestety po ostygnięciu silnika i przełączeniu na gaz nadal nie ma "wolnych obrotów". Może ma Pan jakieś sugestie, co może byc przyczyną?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plUsterki reduktorów instalacji II generacji ciężko jest zweryfikować jedynie na podstawie rozebrania i oględzin. Często problemy z pracą na biegu jałowym w fazie nagrzewania wynikają z niewłaściwej pracy I-wszego stopnia reduktora. Zweryfikować to można jedynie dokonując pomiaru ciśnienia I-wszego stopnia. W przypadku reduktora SE-81 można to zrobić bardzo precyzyjnie korzystając z broku zamontowanego na obudowie reduktora.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl