Pytanie:
Witam.
Od kilku dni mam problem z tym, że wybija mi bezpiecznik 15A w zasilaniu mojej instalacji. Niekiedy jeżdżę kilka 2 dni bez problemu, a np. dzisiaj po każdorazowej wymianie bezpiecznika i przełączeniu na gaz od razu następowało zwarcie. Po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że elektrozawór na reduktorze jest sprawny, ale rzecz ciekawa, że po odłączeniu zasilania od czujnika temperatury bezpiecznik sprawny, po podłączeniu zasilania do czujnika, na odpalonym silniku i przełączeniu w pozycję gaz bezpiecznik został spalony. Jednak po kolejnej wymianie bezpiecznika i odpaleniu auta udało się przejechać około 30 km i znowu wypalony bezpiecznik i auto gaśnie, po odpaleniu na benzynie nie ma żadnego problemu. Stąd moje pytanie, czy powodem tego może być uszkodzony czujnik temperatury gazu na reduktorze? Czy też któryś z elektrozaworów? Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plMało prawdopodobne żeby uszkodzenie czujnika temperatury reduktora było powodem przepalania bezpiecznika, czujnik nie wymaga zasilania 12 V, a temperatura jest odczytywana zarówno podczas pracy na gazie jak i na benzynie. Ponieważ przepalanie bezpiecznika jest nieregularne podejrzewam uszkodzenie wiązki elektrycznej.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl