Pytanie:
Witam ponownie,
Dziękuję za wcześniejszą odpowiedź na temat wypalającego się bezpiecznika 15A. Rzeczywiście awaria jest nieregularna, ale zauważyłem też w tym samym czasie, że zawiesił się pływak w butli i chociaż została zatankowana do pełna wskazywała zerowy poziom gazu. Również nie zawsze reaguje zawór na butli i zdarza się, że nie odbija podczas tankowania. Czy możliwe jest by właśnie ten elektrozawór wywoływał zwarcie i przepalał bezpiecznik? Zaznaczę, że butla była wymieniana niedawno w warsztacie na nową ale elektrozawór nie został wymieniony.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZawór odpowiedzialny za tankowanie prawidłowej ilości gazu do zbiornika (odbijanie) to urządzenie czysto mechaniczne znajdujące się w zbiorniku, niewymagające żadnego zasilania, zatem nie może być powodem przepalania bezpiecznika. Elektrozawór zamontowany na zbiorniku służy do otwarcia wypływu gazu ze zbiornika w momencie przełączenia auta na zasilanie gazowe. Uszkodzenie wiązki elektrycznej do tego elektrozaworu (prowadzonej często pod autem) może powodować zwarcie, a tym samym przepalenie bezpiecznika. Równolegle jest również prowadzona wiązka elektryczna zasilająca wskaźnik ilości gazu i w zależności od typu wskaźnika może być wymagane napięcie 12V, które po zwarciu do masy spowoduje również przepalenie bezpiecznika.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl