Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody zawarte w pytaniu:
mogą być dostosowane do zasilania LPG.
Najkorzystniej zamontować instalację do silnika 3.3 V6 174 KM (128 kW) w Chryslerze. Może on być poddany konwersji z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku uniwerslanych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Podobnie jest w Toyocie. Tyle tylko, że w jej przypadku (przy instalacjach IV generacji) konieczne jest zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG) oraz wykonywanie okresowej (co około 30 tys. km) kontroli i ewentualnie korekty wartości luzów zaworowych.
Natomiast silnik 2.0 T5 240 KM (177 kW) samochodu Volvo XC60 (2015) jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymaga ona zatem zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji publikowanych przez producentów i importerów instalacji gazowych wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmę Prins.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl