Pytanie
W czasie jazdy czasem szarpie, gaśnie na wolnych obrotach. Niewielki spadek mocy(?). Na zasilaniu benzyną (!) lub gazem(!). Przebieg 120 tys, km, w tym 40 tys.km na gazie. Teoretycznie wszystkie czynności eksploatacyjne wykonywane w terminie. Check engine nie zapala się. Tester OBDII błędów nie pokazuje (szczególnie wypadania zapłonów). Sprawdzono: inst. zapł., filtry, (benzyny i gazu), czyszczony zawor EGR(?), sprawdzony przepływomierz (wizualnie). Poza opisanymi objawami innych usterek w pracy silnika nie stwierdzam. Jakie czynności diagnostyczne lub naprawy jeszcze wykonać?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeżeli sterownik benzynowy nie rejestruje zadnych błędów to pozostaje jedynie dość żmudna diagnostyka i obserwacja parametrów pracy silnika widocznych również na przyrządzie diagnostycznym i ocena który z nich odbiega w momencie występowania objawów. Trudno mi w punktach wytypować poszczególne kroki. Podstawowe juz Pan wykonał. Jedne z najwazniejszych do obserwacji parametrów to korekty paliwa, głównie krótkoterminowa.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl