Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody podane w pytaniu mogą być dostosowane do zasilania gazowego z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszymi, a raczej wygodniejszymi w eksploatacji na gazie propozycjami wydają się Citroen C3 1.4 16V i Opel Corsa 1.2 16V ponieważ ich silniki nie wymagają stosowania lubryfikacji, a zastosowane w układzie rozrządu popychacze hydrauliczne powodują, że nie trzeba okresowo kontrolować luzów zaworowych.
Ford Fiesta 1.25 wymaga zastosowania lubryfikacji (przy instalacji IV generacji, system V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji). Dodatkowo w silniku tym należy okresowo (co około 30 tys. km) kontrolować luzy zaworowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl