Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Citroën C3 (2011), Picasso VTi 95 1.4 95 KM (70 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2016-11-08

Pytanie o eksploatację instalacji.

Citroën C3 (2011), Picasso VTi 95 1.4 95 KM (70 kW)

Pytanie:

Witam,

W maju tego roku zamontowałem instalację BRC Sequent 32 do mojego Citroena. Przez ten czas przejechałem około 14 tys. km i kilkanaście razy odwiedziłem zakład, który montował instalację w celu wyregulowania instalacji. Problem z którym się zmagam, a Panowie z warsztatu nie mogą sobie poradzić wygląda tak, że samochód (silnik) jak jest rozgrzany to samochód jeździ bezproblemowo na gazie jak i i na benzynie. Problem pojawia się rano gdy odpalam samochód na benzynie, Zapali bezproblemowo jednak w momencie ruszania i wciśnięcia gazu samochód dławi się, szarpie, po prostu nie jedzie. Trwa to jakąś chwilę gdy zaskoczy, wejdzie na obroty i już jest po problemie. Samochód jedzie dobrze przełącza sie na gaz z lekkim szarpnięciem. Podobnie dzieje się gdy po skończeniu jazdy na gazie pojazd postoi (1-2 godziny). Wtedy też zaraz po uruchomieniu na benzynie na wolnych obrotach silnik pracuje, jednak wciśnięcie gazu prowadzi do duszenia się silnika, który nie wchodzi na obroty. W ramach sprawdzenia samemu wyłączyłem gaz i przez kilka dni jeździłem na samej benzynie (około 150 km) i nie miałem problemów opisanych wyżej.
Wizyty w warsztacie polegają na podłączeniu przez serwisanta samochodu do komputera poklikaniu coś w klawiaturę i po regulacji. Proszę jeździć.

Proszę poradzić mi co mam powiedzieć w warsztacie by ogarnęli ten temat.

Z góry dziękuję
Pozdrawiam

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wymienione objawy sugerują, że wtryskiwacze lub reduktor są nieszczelne i po wyłaczeniu silnika przepuszczają gaz, który przedostaje się do kolektora dolotowego. W momencie uruchamiania silnik jest "zalewany" bo przez chwilę oprócz benzyny musi spalać także zgromadzony w kolektorze gaz. Rozumiem, że instalacja jest właściwie nowa i nie można w tym przypadku mówić o zużyciu ale z doświadczenia wiem, że czasami występują tego typu awarie nie będące wynikiem długotrwałej eksploatacji.

Powodem może być również zła kalibracja systemu LPG, ale wspomniane przez Pana objawy (krótkotrwałe kłopoty w pracy silnika) raczej to wykluczają.

wtorek 2016-11-08
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ZAMEL Serwis
Słowackiego 1
21-500, Biała Podlaska
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie