Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki:
mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu, nie wymagają zatem okresowego sprawdzenia i ewentualnej regulacji luzów zaworowych. Nie jest wymagane stosowanie w nich układu lubryfikacji gniazd zaworowych, zatem wydają się lepszą (wymagającą mniejszych nakładów na obsługę i eksploatację) propozycją pod kątem zasilania LPG. Do ich zasilania gazem można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Natomiast silniki Forda mają regulowane ręcznie luzy zaworowe (należy okresowo, zgodnie z zaleceniami producenta sprawdzać, ewentualnie regulować luzy zaworowe) i wymagają zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (przy zasilaniu LPG z wykorzystaniem systemu IV generacji). Ich zasilanie za pomocą instalacji V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji (nie zwalnia to jednak z konieczności sprawdzania i regulacji luzów zaworowych).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl