Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody:
można poddać konwersji na zasilanie LPG. W przypadku Citroena możnba tego dokonać z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Instalacja IV generacji wymaga zastosowania lubryfikacji. Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować ich wartości.
Natomiast silniki: 1.8 TSI 120 KM (88 kW) w Seacie Exeo 2012 r. oraz 1.2 TSI 86 KM (63 kW) w Skodzie Roomster 2012 r. są jednostkami napędowymi z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagającymi zastosowania instalacji dedykowanych.
Według informacji jakimi dysponuję silnik 1.8 TSI 120 KM (88 kW) został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy: Elpigaz, KING, LANDI RENZO i Lovato, natomiast 1.2 TSI 86 KM (63 kW) przez: Elpigaz, KINGa, Lovato i Prinsa.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl