Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody z tego zestawienia można z powodzeniem dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszą propozycją wydaje się Citroen C-Elysee 1.6 (116 KM) ponieważ z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu nie wymaga on stosowania lubryfikacji, natomiast silnik 1.2 (85KM) w Cactusie ma regulowane ręcznie luzy zaworowe i w związku z tym w przypadku zastosowania systemu IV generacji wymaga zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Jeśli do jego zasilania będzie użyta instalacja V generacji dodatkowa lubryfikacja nie jest wymagana.
Bez względu na rodzaj gazowego układu zasilania w silniku 1.2 (85 KM) należy okresowo (zgodnie z zaleceniami producenta silnika) sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl