Pytanie:
Dzień dobry,
Proszę o podpowiedź/poradę w kwestii oto takiej - w samochodzie na wolnych obrotach (światła, korek) nagle gwałtownie wzrastają obroty, falują w górę i w dół, niejednokrotnie do całkowitego zgaśnięcia. Pojawia się wówczas błąd "Eng man system faulty". Nieraz po tym silnik wchodzi w jakiś tryb awaryjny i obroty ograniczone są do ok.1.800. Po zgaszeniu silnika zazwyczaj praca tryb awaryjny zanika ale błąd pozostaje.
W samochodzie zrobiono przegląd instalacji gazowej z wymianą filtra gazu, wyczyszczono przepustnicę i wymieniono elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Płyn w układzie chłodzenia jest optymalny. Ale zaobserwowałem niedogrzewanie silnika. Temperatura płynu po 20 km osiąga 50 procent optimum.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZmiany prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym, a następnie ograniczenie mocy sinika najczęściej spowodowane są usterką lub zabrudzeniem bloku przepustnicy. W tym modelu po wyczyszczeniu przepustnicy konieczna jest jej adaptacja przy użyciu przyrządu diagnostycznego.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl