Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW samochodzie Citroën C5 2009 r. z silnikiem 2.0 16V 140 KM (103 kW) można bez problemu zamontować zasilanie LPG. Można zastosować w nim większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Natomiast silniki obu Octavii to jednostki napędowe wyposażone w bezpośredni wtrysk benzyny. W związku z tym nie można w nich zastosować instalacji uniwersalnych. Wymagają one instalacji dedykowanych.
Według dostępnych mi informacji do silnika 2.0 TFSI 200 KM (147 kW) w Skodzie Octavii systemy LPG opracowały firmy: AC S.A. (producent instalacji STAG), Elpigaz, King, Landi Renzo, Lovato i Prins.
Do silnika 1.8 TSI 160 KM (118 kW) w Skodzie Octavii dedykowane instalacje LPG oferują: AC S.A. (producent instalacji STAG), King, Landi Renzo, Lovato, Prins i Vialle.
Aby precyzyjnie dobrać systemy do tych silników niezbędne są dodatkowe informacje, m.in. ich oznaczenia kodowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl