Uwagi pytającego:
Słyszałem o możliwości zoptymalizowania zużycia paliwa, ograniczenia wzrostu temperatury głowicy silnika i poprawie jego elastyczności poprzez montaż wariatora kąta wyprzedzenia zapłonu. Czy w tym silniku ma to sens? O ile droższa jest instalacja wyposażona w ten element?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 1.6 VTi 120 KM samochodu Citroën Grand C4 Picasso (2008) można poddać konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Niestety nie mam doświadczenia w zastosowaniu wariatora kąta zapłonu w tym silniku. Z pewnością nie ma w nim problemów z zaworami i głowicą (przy prawidłowej kalibracji i okresowej obsłudze instalacji LPG), więc aspekt zastosowania wariatora w celu ich ochrony nie ma tutaj znaczenia. Z pewnością można by zoptymalizować parametry silnika czyli elastyczność.
Jednak z tego co wiem największe korzyści w tym aspekcie uzyskuje się w silnikach doładowanych, więc nie wiem czy w tym silniku zastosowanie wariatora byłoby odczuwalne.
Duże doświadczenie z wariatorami ma ich producent - firma AC S.A. (producent instalacji STAG). Zatem jeśli jest Pan z okolic Białegostoku to najwięcej informacji można by uzyskać w warsztacie firmowym AC.
Polecam artykuły na gazeo.pl, które wyjaśniają mechanizm działania wariatorów w silnikach zasilanych LPG:
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl