Pytanie
13.06.2009 roku założono w moim samochodzie instalację LPG typu Sequent 24 w autoryzowanym przez "Czakram" zakładzie w Bydgoszczy. Założono zbiornik toroidalny o pojemności 43l. Czy możliwe jest, aby silnik spalał ok.18l gazu/100km, gdy benzyny zużywał w cyklu miejskim 8.9/100km? Zainstalowany zestaw to 09SQ30000003G BRC 24 (80kW) z niebieskimi wtryskiwaczami gazu. Instalator stwierdził, że takie wtryskiwacze wystarczą dla tego typu silnika. Jednak dobierał je dla silnika 107 KM. 15.06.2009 po wysłaniu maila z zapytaniem o moc silnika w moim aucie do centrali Toyoty w W-wie(podałem VIN i nr silnika), dowiedziałem się ,że mój silnik posiada moc 85 kW, czyli 116 KM. Czy w takim przypadku zastosowane aktualnie wtryskiwacze(do mocy 80 kW) mogą być przyczyną takiego spalania? Może powinny być założone wtryskiwacze pomarańczowe BRC 100kW?Jeszcze jedno>instalator w trakcie montażu i regulacji spuścił z systemu chłodzenia silnika bardzo dużo płynu(stwierdziłem to dopiero w domu), poniżej kreski min. na zbiorniku wyrównawczym. W jakim celu? Czyżby chodziło o podniesienie temp. w czasie regulacji?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plgazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl