Pytanie
Witam! Posiadam Daewoo Leganze 2.0 16V 133KM, gaz II generacji z BLOSEM i reduktor Landi Renzo SE 81. Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem silnika po zgaszeniu go na gazie, tzn. jeśli odpalam go po krótkiej chwili to zawsze odpali dopiero za 2 , 3 razem, jak odpalam po 15-20 minutach to pali bez problemu. Wygląda to tak, jakby go zalewało gazem i odpalałby na dwóch paliwach. Po zgaszeniu silnika i ściągnięciu z parownika węża, którym gaz idzie do BLOSa z reduktora jeszcze przez dłuższą chwilę ulatnia się gaz - jest to taki cichy syk. Skąd ta nieszczelność? Czy tak ma być, czy to prawidłowy objaw i gdzieś indziej szukać problemu ? Czy to może tylko kwestia regulacji? Zaznaczam, że innych problemów nie ma, silnik pracuje na gazie równo (nawet czasem wydaje mi się, że lepiej trzyma wolne obroty niż na benzynie). Spalanie na poziomie 15 l, ale to automat, więc cudów się nie ma co spodziewać. Po zgaszeniu silnika często czuć gazem przy samochodzie chociaż nieszczelności brak. Na różnych forach piszą, że trzeba wymienić reduktor i po sprawie, tylko, że ten Landi Renzo SE 81 trochę drogi i zastanawiam się nad czymś tańszym, ale nie gorszym, co by współpracowało z BLOSEM i moimi 133KM i nie spowodowało jeszcze większego zużycia LPG np.: reduktor LOVATO El RGE92Nie chcę regenerować reduktora, bo boję się, że tylko wyłożę kasę na zestaw naprawczy a efekty będą mizerne (raczej wszyscy polecają wymianę). Co myślicie? I czemu przepuszcza ten gaz - membrana dziurawa czy jakiś oring nieszczelny? A może elektromagnes nie trzyma (zauważyłem, że ten elektromagnes -cewka przy reduktorze jest pęknięty - tzn, tylko ten plastik, którym jest osłonięty...) Pozdrawiam i liczę na odpowiedż. i SORRY za przydługie pytanie ...
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWypływ gazu z reduktora po zgaszeniu silnika jest objawem uszkodzenia przylgni II stopnia lub dużego zabrudzenia reduktora frakcjami stałymi. Rzeczywiście regeneracja SE 81 ma sens jedynie wtedy, gdy jest przeprowadzona przez odpowiednich specjalistów mających wiedzę jak kontrolować ciśnienie I stopnia ewentualnie regulować je i sprawdzić odcinanie II stopnia. Nie polega jedynie na prostej wymianie membran i dźwigienek.
Reduktor LOVATO powinien dobrze współpracować z silnikiem 2.0 Leganzy i mikserem typu Blos.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl