Uwagi pytającego:
Jest to silnik który posiada tzw. szklanki. Czy potrzebna jest lubryfikacja? Jak wygląda kwestia ewentualnego wpływu instalacji na konieczność wykonywania regulacji luzów zaworowych?
Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plW prawie każdym silniku z ręczną regulacją luzów zaworowych powinna być zastosowana dodatkowa ochrona zaworów (lubryfikacja, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG).
Profilaktyczne sprawdzanie luzów zaworowych w takich silnikach powinno robić się co około 30 tys. km. Nie oznacza to jednak, że co 30 tys. km będzie konieczna regulacja zaworów.
Silnik ten w wersji LPG w samochodzie Dacia Duster ma na pewno inną głowicę (o innym numerze katalogowym). Ma pewnie inne gniazda zaworowe. Natomiast te silniki jeżdżą bez problemów na gazie nawet na standardowej głowicy. Trzeba tylko pamiętać o lubryfikacji (by zawsze działała), profilaktycznej kontroli luzów zaworowych i terminowej obsłudze instalacji gazowej.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl