Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody z tego zestawienia:
mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG.
W Dacii i Hondzie można zastosować jedną z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Honda wymaga zastosowania lubryfikacji lub innej metody dodatkowej ochrony zaworów (dotrysku benzyny lub specjalnych dodatków do paliwa - LPG i benzyny). Silnik Hondy ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości na gazie należy kontrolować i ewentualnie korygować co około 15-20 tys. km.
Wydaje mi się jednak, że w Dacii silnik 1.6 16V 105 KM nie był już w 2018 r. oferowany. Może chodziło o silnik 1.6 SCe (115 KM). Jeśli tak, to też wymaga on lubryfikacji oraz kontroli luzów zaworowych. W tym przypadku jednak co około 30 tys. km.
Natomiast silnik 1.6 GDI 2WD 135 KM (99 kW) samochodu Kia Sportage 2016 r. jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji do jakich mam dostęp wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy: BRC, KING, LANDI RENZO, Lovato, Prins, STAG, Vialle, Zavoli i Zenit.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl