Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Dacia Duster (2019), 1.6 16V 4x4 105 KM (77 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2019-12-04

Pytanie o eksploatację instalacji.

Dacia Duster (2019), 1.6 16V 4x4 105 KM (77 kW)

Pytanie:

Witam,

Zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji gazowej do Dacii Duster 2019 4x4 1.6 SCe 115 KM, w zakładkach nie było takiej opcji bo do wyboru było tylko 105 KM, dlatego napisałem tutaj. Kupiłem to auto z myślą o LPG ale teraz kierownik serwisu Dacii mi to odradza. Podobno koszty regulacji luzów zaworowych sprawiają, że cała inwestycja jest nie opłacalna, a przy LPG luzy trzeba będzie robić częściej. Czy to prawda? Jest się czego obawiać? Czy to prawda że do korekty luzów zaworowych trzeba wyjmować w tym silniku wałek rozrządu? Proszę o poradę, dodam, że przez pół roku przejechałem już 25 tys. km. Podobno na rynku istnieje silnik gazowany przez Dacię firmowo, ale w tym przypadku głowica jest wzmocniona.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Marcin Dziewiątkowski

Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju
Potwierdzam, jest to prawda. Gaz można założyć ale trzeba się liczyć z tym, że po 30 tyś mogą zacząć się problemy z silnikiem, a po około 40-50 tyś będzie konieczność naprawy głowicy. Głowice w tym modelu silnika są mało wytrzymałe.
środa 2019-12-04

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Koszty regulacji luzu zaworowego (przy założeniu, że regulujemy go na wszystkich zaworach) mogą być faktycznie wysokie ale z reguły nie jest ona konieczna i kończy się tylko na kontroli wartości luzu zaworowego. Taką kontrolę i ewentualnie regulację na gazie przeprowadza się co około 30 tys. km. Konieczne jest także stosowanie dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG). Powoduje ona (dodatkowa ochrona zaworów), że zużycie przylgni zaworów i ich gniazd jest dużo wolniejsze, przez co luzy zaworowe kasują się znacznie wolniej.

Linki do kilku artykułów na ten temat:

Nie znam sposobu regulacji luzów zaworowych w tym silniku ale jeśli wykonuje się ją przez wymianę szklanek to faktycznie konieczny jest demontaż wałków rozrządu.

Faktycznie fabryczna wersja LPG silnika 1.6 SCe w Dusterze ma inną głowicę o czym pisałem w artykule Nowa Dacia Duster w wersji LPG.

Niedługo będzie także nowy silnik LPG w Dusterze. Oto link do artykułu. Nowy Duster z nowym silnikiem LPG już niebawem.

Nie wiem jak w praktyce wygląda eksploatacja tego silnika na LPG w Dusterze ale w Nissanie Qashqai sprawuje się on całkiem dobrze.

środa 2019-12-04
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  ZAMEL Serwis
Słowackiego 1
21-500, Biała Podlaska
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie