Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody wymienione w pytaniu:
mogą być bez przeszkód poddane konwersji na zasilanie LPG.
Do ich adaptacji na zasilanie gazowe można wykorzystać jeden z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).
Silniki obu pojazdów mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, lecz w Pandzie nie jest konieczne stosowanie dodatkowej ochrony zaworów. Natomiast w Dacii jest to wymagane. Trzeba zatem zastosować lubryfikację, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw (benzyny i LPG). W obu jednostkach napędowych należy okresowo (co około 30 tys. km sprawdzać i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych).
W samochodach tych można zastosować także droższy system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Wtedy, przy odpowiednim montażu wtryskiwaczy LPG, stosowanie dodatkowej ochrony zaworów nie jest konieczne.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl