Pytanie
Witam serdecznie
Mam taki problem. Jadąc sobie na piątym biegu, po redukcji na 4, auto przyspiesza do ok. 4.5 k obrotów, po czym traci moc, wręcz zwalnia, obroty spadają mimo wciśniętego gazu do "dechy". Na benzynie problem nie występuje, jednakże jak zrobię trasę na gazie, po czym przełączę na benzynę silnik pracuje nie równo, faluje. Dodatkowo czasem jak odpalam na benzynie to od razu gaśnie. Gdy pojeżdżę z 50 km na benzynie bez przełączania na gaz, auto "normalnieje" wszystko wraca do normy. Jednakże na gazie problem z utratą mocy jest stały. Proszę o pomoc. Dziękuję
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPodejrzewam, że w Pana aucie są dwa problemy: jeden dotyczący osiągów na gazie związany może być z dostarczeniem prawidłowej ilości gazu do silnika i by go usunąć należy sprawdzić drożność przewodu zasilającego od zbiornika do zaworu gazowego, czystość filtra powietrza i wydatek reduktora, a w szczególności zaworu na reduktorze.
Drugi problem związany jest z elektryką instalacji gazowej lub samą elektroniką, podczas jazdy na gazie sterownik benzynowy otrzymuje niewłaściwe informacje (emulacja sondy lambda). W celu rozwiązania obu problemów proponuję udać się do serwisu zajmującego się instalacjami gazowymi, gdyż w pierwszym przypadku konieczne jest rozszczelnienie instalacji, a w drugim diagnostyka przy pomocy odpowiedniego programu do instalacji gazowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl