Pytanie
Niedawno zkupiłem wymarzonego Suwa Mitsubishi Outlander I 2.4 Mivec, automat z 2004 r. Wiadomo jak jest i mało kogo stać aby jeździć na benzynie, więc w pierszej kolejności zamontowałem instalację LPG. Wedłg tego co uzgodniłem z monterem miały to być najwyższej jakości komponenty takie jak: wtryskiwacze HANA, parownik KME Silver i sterownik Zenit Pro. Niestety do dzisiaj nie mogę się cieszyć eksploatacją mojego pojazdu poniewaz pojawił sie problem dużego spalnia LPG około 23 l/100 km przy w miarę spokojnej jeździe. Byłem kilka razy u montera, który przejrzał instalację i stwierdził, że mogą nieprawidłowo pracować sondy lambda. Po odłączeniu przez montera sytuacja z tego co widzę zbytnio sie nie poprawiła.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSpalanie 23 l/100km przy tym silniku mimo skrzyni automatycznej, jest rzeczywiście zbyt duże. Odłączenie sond lambda pozbawia silnik kontroli nad prawidłowością spalania i nie jest profesjonalnym rozwiązaniem. Układ benzynowy przy instalacji sekwencyjnej musi być w pełni sprawny tak by podczas pracy na gazie sterownik benzynowy mógł kontrolować poprawność jego funkcjonowania. Zatem należy przywrócić prawidłowe funkcjonowanie auta na benzynie i jeżeli problem dużego zużycia nadal będzie, to należy szukać przyczyny w instalacji LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl