Pytanie
WitamW nawiązaniu do poprzedniego pytania, zapomniałem dodać, że pełna diagnostyka instalacji gazowej była już robiona dwa razy i wszystko jest ok. Instalacja jest jeszcze na gwarancji i wg nich wszystko jest dobrze. Wspomniane falowanie nie występuje w takim dużym zakresie na benzynie (lekkie drgnięcia wskazówki).Moje pytanie głównie dotyczy tego czy instalacja gazowa mogła spowodować tak nagłe objawy i czy wg Pana zaślepienie zaworu EGR może coś poprawić. Nie chcę ślepo wierzyć opiniom na forach internetowych.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeżeli zawór EGR jest nieszczelny, może być to powodem falowania obrotów na biegu jałowym, ale również delikatnego poszarpywania podczas "równej" jazdy (ze stałą prędkością). Aby wykluczyć tę usterkę dobrym sposobem jest zaślepienie zaworu EGR. Sama instalacja nie powinna spowodować tego typu objawów. Jednak jej niewłaściwa kalibracja (regulacja) może być powodem przestawienia parametrów sterownika benzynowego. Kilkudniowa jazda z wyłączoną instalacją LPG (tzn. na samej benzynie) powinna przywrócić prawidłowe parametry ECU benzynowego. Jeżeli tak się stanie, przyczyny problemów należy upatrywać w regulacji instalacji LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl