Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Fiat Grande Punto / Punto Evo (2007), Grande Punto 1.2 8V 65 KM (48 kW)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
piątek 2015-03-20

Pytanie o eksploatację instalacji.

Fiat Grande Punto / Punto Evo (2007), Grande Punto 1.2 8V 65 KM (48 kW)

Pytanie:

Obroty gwałtownie spadają podczas zmiany biegów (wrzucania na luz). Objawy nasilają się podczas, gdy:

  • auto przez odcinek około 200 metrów, przykładowo jadąc na 4-tym biegu utrzymuje obroty na poziomie 2000-1200 (tendencja w dół - naturalne hamowanie silnikiem) i następuje zmiana biegu (niekiedy wskazówka spada jak gilotyna poniżej 400 obrotów i auto gaśnie),
  • auto niedawno przełączyło się na gaz (płyn chłodzący jeszcze zimny, auto jedzie dopiero około 2-3 minuty, warunki zimowo-wiosenne), w takiej sytuacji bywają gwałtowne skoki, zwłaszcza przy jeździe dynamicznej.

Temperatura silnika, czy innych podzespołów nie do końca gra rolę, ponieważ problem zauważalny jest nawet po kilkudziesięciu kilometrach jazdy (zawsze).

Co zostało już zrobione:

  • wymieniony/naprawiony alternator,
  • wymieniony akumulator,
  • tzw. listwa podobno była wymieniana,
  • wielokrotne próby kalibracji za pomocą programu,
  • resetowanie map i ustawianie nowych.

Po zresetowaniu ustawień problem nie występuje przez pierwsze 15-25 km, ogólnie do końca jazdy próbnej. Jednakże pozostawienie auta potem chociaż na parę godzin sprawia, że np. jeżeli kalibracja oraz mapy robione były około godz. 10:30, to jadąc autem o godz. 18-19 obroty już wariowały.

Jedyną rzeczą, która obecnie ratuje sytuację to podwyższenie mnożnika do wysokiego poziomu - niekiedy nawet 1.5x. Przy mnożniku np. 1.3 auto gasłoby na każdym kroku, a tak to gwałtowny spadek występuje do okolic 550-500 obrotów i silnik jeszcze się podnosi.

Co najgorsze sytuacja, w której problem występuje jest mocno nieprzewidywalna, występuje w przypadku około 10-20% hamowań, w większości kończy się na spadku do 650-500 obrotów (mnożnik 1.5x w okolicach niskich obrotów, 1.4 na wyższych), niestety czasem także gaśnie.

Jestem już bezradny i zmagam się z tym od około 1,5 roku, wszystkie naprawy były pomocne tylko częściowo, a problem nigdy nie został naprawiony.

Proszę o pomoc.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wnioskując z opisu podejrzewam, że powodem takiego zachowania się samochodu mogą być zbyt długie wężyki pomiędzy listwą wtryskową LPG a dyszami w kolektorze dolotowym silnika, przy założeniu, że układ benzynowy jest w pełni sprawny.

poniedziałek 2015-03-23
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  EUROGAZ Małgorzata Madej
Sezamkowa 14
66-620, Gubin
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie