Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie najlepszym wyborem wydaje się Fiat Linea 1.4 T-Jet. Dzięki zastosowanym w układzie rozrządu popychaczom hydraulicznym nie wymaga on stosowania lubryfilkacji i okresowego sprawdzania i regulacji zaworów (jedna czynność obsługowa mniej).
Fiat Linea z silnikiem 1.4 8V i Renault Thalia 1.4 to także bardzo dobre propozycje pod kątem LPG, ponieważ pomimo regulowanych ręcznie luzów zaworowych bardzo dobrze znoszą eksploatację na LPG i nie wymagają stosowanie lubryfkacji gniazd zaworowych. W tych silnikach trzeba jednak pamiętać o okresowym sprawdzaniu i ewentualnej regulacji luzów zaworowych. Wszystkie 3 jednostki napędowe mogą być zatem z powodzeniem dostosowane do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik Renault Thalia 1.2 16V to także jednostka napędowa z regulowanymi ręcznie luzami zaworowymi. Jednak przy zasilaniu jej LPG należy zastosować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacji IV generacji). Jeśli do jej zasilania LPG będzie użyty system V generacji to nie trzeba stosować dodatkowej lubryfikacji. Podobnie jak w 2 wcześniej opisanych silnikach z regulowanymi ręcznie luzami zaworowymi należy okresowo sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl