Pytanie:
Witam. Mam taki "issue", a mianowicie wyłączenie silnika na LPG (w trybie automatycznym sterownika) i ponowne uruchomienie po kilku godzinach powoduje, że mimo zastartowania silnik pracuje bardzo słabo, jakby coś było nie tak z mieszanką paliwową. Zjawisko to praktycznie nie występuje na ciepłym silniku ani podczas jazdy na benzynie. Wyłączenie silnika po przełączeniu na benzynę eliminuje ten problem (przy ponownym włączeniu centralki trybu automatycznego LPG także, chociaż i tak nie do końca, ale jest znacznie lepiej).
Statystycznie 8 na 10 przypadków to takie dławienie silnika (dodam zimnego, po kilku dobrych godzinach nie używania), po 3-4 sekundach obroty wzrosną i pracuje normalnie, dopiero wtedy też gaśnie kontrolka "check engine".
Co może być przyczyną tak nierównej słabej pracy silnika po jego odpaleniu, czyżby jakiś elektrozawór przepuszczał (szczątkowy) gaz po wyłączeniu jego instalacji i ten miesza się z benzyną przy odpalaniu? Benzyny zawsze pod dostatkiem (w lutym było do pełna i jeszcze ponad połowa baku). Sterownik STAG Qbox, auto już 10 tys. km na gazie przejechało od stycznia 2015, obecnie 22 tys. km na liczniku, z roku 2013 (model MR'12). Dzięki!
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl