Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 1.0 EcoBoost (100 KM) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny wymagająca zastosowania dedykowanej instalacji LPG. Według informacji, które udało mi się zdobyć silnik ten opracowało pod kątem zasilania LPG trzech producentów (BRC, Prins i Vialle). BRC oferuje system bazujący na IV generacji instalacji gazowych (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny), a Vialle i Prins instalacje VI generacji, w których LPG w fazie ciekłej jest podawane przez wtryskiwacze benzynowe wprost do komór spalania silnika.
Różnica między tymi instalacjami polega na tym, że silnik zasilany z wykorzystaniem systemu bazującego na IV generacji w trybie jazdy na LPG oprócz paliwa gazowego zużywa także pewną (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny, która jest niezbędna do chłodzenia i oczyszczania z produktów spalania wtryskiwaczy benzynowych umieszczonych w komorach spalania. W systemach VI generacji silnik zużywa tylko LPG. Nie ma konieczności chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych ponieważ cały przepływa przez nie paliwo (LPG).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl