Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody można z powodzeniem dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszą propozycją wydaje się Fiat Panda 1.1 8V, ponieważ pomimo regulowanych ręcznie luzów zaworowych nie wymaga on stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silnik 1.6 Duratec stosowany w Fordzie ma także regulowane ręcznie luzy zaworowe i wymaga zastosowania układu lubryfikacji (przy zastosowaniu instalacji IV generacji). System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Silniki obu samochodów, bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania, wymagają okresowej (zgodnej z wymaganiami producentów) kontroli i ewentualnie korekty wartości luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl