Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody z tego zestawienia
mogą być dostosowane do zasilania LPG.
Najprościej i najtaniej będzie poddać konwersji na zasilanie gazowe Astrę i Qashqaia. Ich silniki mogą być poddane adaptacji z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku wykorzystania w nich instalacji IV generacji należy zastosować dodatkową ochronę zaworów np. w postaci lubryfikacji.
Silniki Opla i Nissana mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Natomiast silnik 1.6 EcoBoost 150 KM (110 kW) samochodu Ford C-MAX 2013 r. jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymaga ona zastosowania instalacji dedykowanej.
Z informacji, które mam wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez Landi Renzo i Prinsa.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl