Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZ samochodów zestawionych w pytaniu:
lepszym wyborem wydaje się Opel ponieważ jego silnik 1.6 Turbo 180 KM (132 kW) ma pośredni wtrysk benzyny i może być poddany konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem powszechnie dostępnych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub nieco droższego zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W silniku tym należy zastosować dodatkową ochronę zaworów (lubryfikację, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG) oraz okresowo kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
Natomiast silnik 1.6 EcoBoost 150 KM (110 kW) samochodu Ford C-MAX 2014 r. jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W związku z tym wymaga ona zastosowania instalacji dedykowanej.
Z informacji publikowanych przez producentów i importerów instalacji gazowych wynika, że silnik ten (kod JQDA) został opracowany pod kątem zasilania LPG przez następujące firmy/marki: Alex, LANDI RENZO, Prins i STAG, a firma KME oferuje uniwersalny system zasilania gazowego do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl