Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki wszystkich wymienionych w pytaniu samochodów:
można poddać konwersji na zasilanie LPG.
W przypadku obu Fordów można to zrobić z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Zastosowanie instalacji IV generacji wymaga zamontowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silniki te wymagają okresowej kontroli luzów zaworowych i ewentualnej korekty ich wartości (co około 30 tys. km).
Natomiast zastosowany w samochodzie Mazda CX-5 (2014) silnik 2.0 G 165 KM (121 kW) jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji jakimi dysponuję wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy LANDI RENZO i Prins.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl