Uwagi pytającego:
Chce taki model kupić w USA i stąd pytanie czy to wtrysk bezpośredni (jak w Ecoboost) czy zwykły wielopunktowy wtrysk i instalacja będzie zwykła. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Z góry dziękuję.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZ dostępnych mi informacji wynika, że silnik Duratec 35 3.5 Ti-VCT (290 KM) jest jednostką napędową z pośrednim wtryskiem benzyny, która może być poddana konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nie mam jednak materiałów, z których wynika w jaki sposób regulowane są luzy zaworowe. Podejrzewam, że tak jak w innych jednostkach napędowych Forda zastosowano ręczną regulację. Jeśli tak to stosując instalację IV generacji należy zamontować lubryfikację oraz co około 30 tys. km kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl