Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 7,5 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Montaż Instalacji LPG


Eksploatacja Instalacji LPG


Jaką instalację LPG wybrać?

Środa 2018-08-08

Jaką instalację LPG wybrać?

Ford Explorer (2014), 3.5 V6 DOHC Duratec 290 KM

Uwagi pytającego:

Chce taki model kupić w USA i stąd pytanie czy to wtrysk bezpośredni (jak w Ecoboost) czy zwykły wielopunktowy wtrysk i instalacja będzie zwykła. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Z góry dziękuję.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Bolesław Leśmian

Technik motoGasBRC

Z dostępnych mi informacji wynika, że silnik Duratec 35 3.5 Ti-VCT (290 KM) jest jednostką napędową z pośrednim wtryskiem benzyny, która może być poddana konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Nie mam jednak materiałów, z których wynika w jaki sposób regulowane są luzy zaworowe. Podejrzewam, że tak jak w innych jednostkach napędowych Forda zastosowano ręczną regulację. Jeśli tak to stosując instalację IV generacji należy zamontować lubryfikację oraz co około 30 tys. km kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.

Piątek 2018-08-10

Oliwer Sandowski

Monter KME

Z dostępnych mi informacji wynika, że silnik Duratec 35 3.5 Ti-VCT (290 KM) jest jednostką napędową z pośrednim wtryskiem benzyny, która może być poddana konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Nie mam jednak materiałów, z których wynika w jaki sposób regulowane są luzy zaworowe. Podejrzewam, że tak jak w innych jednostkach napędowych Forda zastosowano ręczną regulację. Jeśli tak to stosując instalację IV generacji należy zamontować lubryfikację oraz co około 30 tys. km kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.

Piątek 2018-08-10

Karol Podlaski

Technik firmy AG Centrum

Z dostępnych mi informacji wynika, że silnik Duratec 35 3.5 Ti-VCT (290 KM) jest jednostką napędową z pośrednim wtryskiem benzyny, która może być poddana konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Nie mam jednak materiałów, z których wynika w jaki sposób regulowane są luzy zaworowe. Podejrzewam, że tak jak w innych jednostkach napędowych Forda zastosowano ręczną regulację. Jeśli tak to stosując instalację IV generacji należy zamontować lubryfikację oraz co około 30 tys. km kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.

Piątek 2018-08-10

Piotr Złoty

Redaktor GAZEO.pl

Z dostępnych mi informacji wynika, że silnik Duratec 35 3.5 Ti-VCT (290 KM) jest jednostką napędową z pośrednim wtryskiem benzyny, która może być poddana konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Nie mam jednak materiałów, z których wynika w jaki sposób regulowane są luzy zaworowe. Podejrzewam, że tak jak w innych jednostkach napędowych Forda zastosowano ręczną regulację. Jeśli tak to stosując instalację IV generacji należy zamontować lubryfikację oraz co około 30 tys. km kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.

Piątek 2018-08-10