Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plW samochodzie Ford Explorer (2015) występują 2 silniki V6 o pojemności 3.5 l. Może to być silnik Duratec Ti-VCT lub EcoBoost.
Nie mam 100-procentowej pewności (niestety nie mam dostępu do precyzyjnych informacji o autach z rynku amerykańskiego) ale wydaje się, że obie te jednostki napędowe mają bezpośredni wtrysk benzyny. Wymagają zatem zastosowania instalacji dedykowanych.
Wątpliwości budzi pierwszy z silników (Duratec Ti-VCT V6). Sposób zasilania tego silnika trzeba potwierdzić przy oględzinach samochodu.
Silnik 3.5 Ecoboost jest z całą pewnością jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny i w związku z tym wymaga zastosowania instalacji dedykowanej.
Według informacji publikowanych przez importerów i producentów instalacji gazowych silniki te nie zostały dotychczas opracowane pod kątem zasilania LPG w tym modelu samochodu.
Do 3,5-litrowego silnika Ecoboost w Fordzie F-150 instalację LPG opracowała firma Prins.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl