Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszym rozwiązaniem wydaje się Ford Mondeo z silnikiem 3.0 ponieważ nie wymaga stosowania lubryfikacji oraz kontroli i regulacji luzów zaworowych (silnik ten ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu).
Pozostałe dwa auta (Fiesta i Mazda Tribute) w przypadku zastosowania instalacji IV generacji wymagają zamontowania układów lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacjach IV generacji). Wykorzystanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Niezależnie od zastosowanego gazowego układu zasilania silniki tych samochodów wymagają kontroli wartości luzów zaworowych, co około 30 tys. km.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl