Uwagi pytającego:
Jak ten silnik znosi eksploatację na LPG> Jedna osoba informowała mnie, że będzie potrzebna lubryfikacja lub dotrysk paliwa. Co jest lepsze dla tego silnika? Dziękuje za pomoc
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik ten bardzo dobrze spisuje się na gazie i może być dostosowany do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Wymaga on zastosowania lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zamontowania instalacji IV generacji). System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Osobiście jestem zwolennikiem stosowania lubryfikacji w silnikach które tego wymagają, choć dotrysk benzyny spełnia podobną rolę. Nie znam badań na ten temat ale wydaje mi się, że lubryfikacja jest trochę tańsza.
Bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania należy okresowo (co około 30 tys. km) kontrolować i ewentualnie regulować luzy zaworowe w tym silniku.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl