Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 9 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Kiedy wymieniać filtry LPG


Gdzie najlepiej zamontować wlew gazu


Jak wybrać dobry warsztat?

Środa 2020-11-18

Jaką instalację LPG wybrać?

Ford Focus (2007), 1.8 125 KM (92 kW)

Uwagi pytającego:

Czy to prawda że te silniki nie współgrają z instalacją LPG? Czy potrzebna jest lubryfikacja gniazd zaworowych, ponieważ zdania są podzielone. Pozdrawiam.

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Ford Focus 2007 r., 1.8 125 KM (92 kW) Jednostkę napędowa tego samochodu bez najmniejszych problemów można poddać konwersji na paliwo LPG i nie jest to prawdą że te silniki źle znoszą zasilanie gazem. Proces wypalania gniazd zaworowych najczęściej spowodowany jest: nieprawidłową regulacją systemu, nie fachowym montażem, złym doborem komponentów instalacji LPG.
Instalacja LPG, którą polecam do tego samochodu to Landirenzo Omegas Evo ObdII, w skład instalacji wchodzą:
1. Sterownik Omegas Evo ObdII posiadający między innymi takie funkcję jak:
- korekcja dawki paliwa gazowego po przez system OBD samochodu.
- Mix paliw czyli podawanie niewielkiej dawki benzyny podczas pracy silnika na paliwie LPG.
Obydwie te funkcję mają znaczący wpływ na ochronę zaworów i gniazd, ale nie zwalniają nas z regularnej kontroli i ewentualnej korekty luzu zaworowego.
2. Wtryskiwacze AEB
3. Reduktor Li 02
http://landirenzo.pl/omegas-evo/
Poniżej dołączam linki z listą warsztatów, w których można zamontować wyżej wymienioną instalację LPG.
http://landirenzo.pl/warsztaty/
http://www.landi.pl/gas-specialist.html
Środa 2020-11-18

Maciej Grzędziński

Specjalista ds. Wsparcia Technicznego w firmie EuropeGAS
Nie jest to prawda, a gniazda wypalają się zazwyczaj przez niepoprawnie ustawioną instalację LPG. Przy poprawnie ustawionej instalacji LPG lubryfikacja nie jest wymagana, jednakże trzeba mieć na uwadze kontrolowanie luzów zaworowych, które w tych silnikach ustawiane są mechanicznie. Najlepiej sprawdzić luz zaworowy co 30-40 tyś km.

Do tego pojazdu polecam instalację EuropeGAS Avance 32.4, w której skład wchodzi:
-Sterownik EG Avance 32.4
-Wtryskiwacze EG2000
-Reduktor EG Premo

Sterownik AVANCE 32.4 umożliwia aktywację tzw. dotrysku benzyny podczas pracy silnika na gazie, aby chronić gniazda zaworowe przy wysokich obciążeniach jednostki napędowej.

Poniżej dołączam link z listą warsztatów, w których można zamontować naszą instalację LPG.
("Warsztaty Oferujące Produkty EG")

https://europegas.pl/kontakt/warsztaty/

Porównanie wraz z opisem funkcjonalności naszych sterowników jest dostępne pod linkiem poniżej:

https://europegas.pl/komponenty/sterowniki/
Środa 2020-11-18

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Silnik 1.8 125 KM (92 kW) samochodu Ford Focus (2007) może z powodzeniem pracować na LPG.

Jego adpatacji na zasilanie gazowe można dokonać z wykorzystaniem jednego z wielu powszechnie dostępnych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).

Faktycznie zdania na temat dodatkowej ochrony zaworów są podzielone. Moim zdaniem jedno z takich rozwiązań (lubryfikację, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw) należy w tym silniku zastosować.

Dodatkowo silnik ten wymaga także okresowej kontroli i ewentualnie korekty wartości luzu zaworowego. Na gazie trzeba tę czynność wykonywać co około 30 tys. km.

Piątek 2020-11-20