Uwagi pytającego:
Czy wersja flexifuel ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi I lepszą uszczelką głowicy wymaga lubryfikacji? Jeżeli tak to czemu?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plDo zasilania LPG silnika 1.8 (125KM) w Fordzie Focusie można zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Ta wersja silnika także wymaga zastosowania dodatkowej lubryfikacji.
Bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe w tym silniku.
Stosowanie lubryfikacji i kontrola luzów zaworowych to działania prewencyjne mające na celu ochronę głowicy przed uszkodzeniem. Koszt naprawy głowicy lub jej wymiany jest wielokrotnie wyższy niż koszty związane z prewencyjną jej ochroną. Z mojego doświadczenia wynika, że są to zabiegi konieczne dla utrzymania zaworów i gniazd zaworowych w odpowiedniej kondycji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl